Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Jullovslugnet

2016-01-03 10:08:00 i Allmänt

Jag har verkligen kommit in i ett extremt skönt och avslappnat jullovslugn. Tänker att det måste vara den perfekta uppladdningen inför vad som väntar. Hundarna har till och med följt samma spår för de brukar vanligen väcka oss om mornarna men nu sover de och vaknar inte förrän vi rör oss. Det är inte många morgnar de senaste två veckorna som jag ätit frukost innan 10.00, hehe. Med tanke på hur uppvarvad jag var innan lovet känns det som en riktig seger att jag kunnat varva ner så mycket nu.
På nyårsdagen gjorde jag sconesfrukost med ost och marmelad!
 

Skriv en kommentar