Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Helgbestyr

2016-01-17 13:36:13 i Allmänt

Vilken skön helg! Christoffers syskon har varit här och hälsat på och i går blev vi bjudna på middag på Lilla Hotellet av Christoffers morbror Lars-Åke. Efter det begav vi oss till Matts och Lovisa och tittade på deras nya hus som var stort och fint. I dag har vi varit nere på sjön med hundarna som fick busa runt så de var helt slut på efteråt (önskar jag tagit med kameran och fångat glädjen på bild och i detta magiska vinterväder blir ju allt så fint!) och så har jag och mamma städat hönshuset. I kväll blir det möte med byaföreningen och innan dess planerar jag att läsa i soffan och klappa magen! 

Skriv en kommentar