Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Håkan

2016-01-11 15:56:00 i Allmänt

Har sett musikspecial med Håkan Hellström från Ullevi 2014. Den mannen och hans ord har hängt med mig i snart 15 år. Många säger att han inte kan sjunga, och nej, han kanske inte har någon makalös röst, men skriva låtar - det kan han. 
I slutet av dokumentären säger han "Min dröm var bara att vara en del av ett band. Jag trodde inte att det skulle bli så här stort". Tänk om alla kunde besitta den där ödmjukheten han har, rockpoeten från GBG. 

Kommentarer

Skriv en kommentar