Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Frostigt

2016-01-09 09:46:00 i Allmänt

Hemma på vår gata i byn var det -32 grader i går. Det hindrade dock inte mig och Imra att gå ut och fånga dagsljuset och leka lite. Vi gick över grusvägen och åkern ner till sjön. Älskar att bo vid en sjö.
Det var kallt om tassarna och vi var inte ute någon lång stund, men en halvtimme (och helst mer) ute gör så himla mycket för ens mående tycker jag.
Ljusterapi! När bebisen kommit ska jag packa ner den i en skidpulka och koppla den till Imra eller Jax och sedan åka skidor över sjön. Det är en av mina målbilder som jag ska försöka tänka på vid förlossningen.
Vintermagi.
Här bor vi! Vi har väldigt lite snö för årstiden och jag hoppas snart det kommer mer!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Therese Bjärstig

2016-01-10 - 17:23:06
Låter som världens bästa målbild!!! 👍🏻 Hurlångt är det till BF nu? Jag som fick gå över tiden båda gångerna brukar dock lägga på + 5-10 dagar ;-p
Så vackra bilder! Ni bor verkligen helt magiskt :)

Skriv en kommentar