Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Ett måndagstips!

2016-01-18 08:02:00 i Allmänt

Jag läser en otroligt välskriven blogg av en tjej som tränar och tävlar med sin Australian Kelpie. Hon skrev ett inlägg om prestationsångest som jag tycker att alla borde läsa, oavsett om man är i hundvärlden eller ej. Det går att applicera på så mycket. Har velat fram och tillbaka på om jag ska tävla Imra nu på vår hemmatävling i början av februari för hon har känts riktigt fin på de senaste träningarna men kommit fram till att ekvationen "Nyfödd spädis" + "Överpeppad hund" + "Tävlingsnerver" kanske inte faller så väl ut. Misstänker att jag kommer att ha ett visst stresspåslag och Imra känner av min stress så oerhört lätt och hon är svår att "lura". Det kommer fler tävlingar. Siktar in mig på maj (eller kanske mars, hehe). 
Foto: Hannele Bång (www.hannelebm.se) september 2015.
 

Skriv en kommentar