Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Ögonblicket

2016-02-04 16:00:53 i Allmänt

Vi ligger i soffan. Jag vaknade precis efter att ha sovit en timme på inrådan av Christoffer. Tittar upp och märker att det börjar skymma ute och ingen lampa i huset är tänd. Vidar har somnat på Christoffers bröst och båda andas tungt. Tänker att han inte kunde haft en bättre pappa att sova på. Tar en suddig bild med telefonen för att spara stunden. I hallen ligger båda hundarna och sover och på tvn pratar de om högst oväsentliga saker. Det enda som spelar någon roll är det som händer här i vardagsrummet precis just nu. Ögonblicket. 

Kommentarer

Imit
Så fint du beskriver. Längtar efter er!
Svar: Och vi efter DIG! Bara två veckor kvar tills vi ses! HURRA!
Carolina Lidström
Penélope
Åh så underbart. Vilken känsla!
Svar: Ja, den måste verkligen upplevas <3
Carolina Lidström
Johanna L
Magiskt fint!

Gillar också att Christoffer dragit luvan över ögona. Som en cowboy!

Kram!
Svar: Ja! Visst är han cool? ;) Kram!
Carolina Lidström
Sussi
Dom ögonblicken är bland det finaste, sånna som värmer i hjärtat så otroligt :)
Svar: Ja! Vill spara dem för alltid! :)
Carolina Lidström

Skriv en kommentar