Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

En kylig augustikväll på gården

2016-08-12 14:54:00 i Allmänt

I gårkväll tog vi en tur runt på gården. Spanade in Jordgubbarna som växer i en hängampel.
Och Zucchinin som levererar i vanlig ordning. Ska skörda en och ge Vidar ett smakprov!
Mamma är ju förtjust i Physalis och testade att sätta en planta i växthuset och den kommer att ge rikligt med skörd, kul!
Vidar fascinerades av all växtlighet. Hoppas jag får en liten trädgårdsmästare till min hjälp (stjälp?) nästa sommar!
En tur till hönorna för att säga god natt tog vi också.
Kolla denna fantastiska pion! En sommar var det 36 blommor på plantan. Tyvärr inte lika många i år, men likväl fina ändå!
Blåklinten vajade i vinden.
Det här landet ska få sig en omgång fix framöver. Kantskärning och delning av perenner bland annat.  
Kvällsljuset var så fint men det var riktigt kyligt! Frös om händerna när vi kom in!
Fin men kall augustikväll.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Skriv en kommentar