Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Djurflocken samlad

2016-08-17 09:07:00 i Allmänt

Där ligger han. Han som doftar godast i världen och som har ett skratt som får magen att fladdra av lycka. Tänk att just han är vår. Han har samlat djurflocken som består av elefant * 2, lamm * 2, ren samt en räv. Som om inte det vore nog så har en älg, tre kaniner och en björn i en korg i barnkammaren. Djurfantasten! Han har den mycket goda smaken att gilla att ligga där på golvet i minst 20-30 minuter så jag kan äta frukost i lugn och ro.
Nu är det grötdags för honom och sedan ska vi laga älgkalvsfärsfrikadeller (långt ord) och blomkålsmos med persilja och göra massa matlådor och frysa in. Dagens plan är också att gå långpromenad i solen när Vidar ska sova, åka och handla en sväng, städa och i kväll kanske vi beger oss ut på hallonplockning. Ha en fin onsdag! (Var på väg att skriva tisdag. Lätt att bli dagavill här i föräldraledighets-bubblan).

Skriv en kommentar