Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Den här stunden

2016-08-22 12:40:00 i Allmänt

Jag och Vidar har precis ätit lunch. Han färskpotatis, kokt lax, kokt morot från pallkragarna och färsk dill och persilja och jag resterna från mitt och Christoffers söndagsmys: rödbetor, chevre och rostade pinjenötter. Vi lyssnar på Johan Olssons sommarprat där han berättar om när han började men mental träning som förberedelse inför de skidprestationer han har gjort och gör. Hur han blev skadad och då var hemma med sin halvåriga dotter. Hur han då fick en helt ny insikt om vad livet är. Att det inte är skidprestationerna utan stunden där och då på de där höstpromenaderna med vagnen. Och så kommer "Re: Stacks" med Bon Iver. En låt som var som ett soundtrack över när livet kanske kändes extra mycket för mig. På många vis. Och så tänker jag: det är den här stunden. Det är den här stunden som spelar all roll i världen. Stunden jag får vara med min son och det bara är jag, han och en tid som aldrig kommer igen. Den tid som jag ska göra det allra bästa av. 
 

Kommentarer

Hanna
Så himla fint inlägg! Och väldigt sant!
Svar: Tack snälla du. Ja, jag tänker nog det. Att det är de där stunderna som verkligen, verkligen betyder något.
Carolina Lidström

Skriv en kommentar