Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Veckoplan

2016-04-25 12:45:00 i Allmänt

Lille Vidar bestämde sig för att sova bort denna blåsiga måndagförmiddag (och han sover fortfarande) och jag har legat i sängen och läst. Skön start på veckan! Och detta är inte vilken vecka som helst för titta här:
Måndag - Besök av mina före detta elever som tar studenten i juni! 
Tisdag - Lunch och promenad hos Sandra och Liv och på kvällen kommer min sångfågel till före detta elev (haha, behöver inte ens vara på jobbet för att träffa eleverna!) Viktoria för övning inför dopsångerna hon ska sjunga på Vidars dop.
Onsdag - Besök på BVC där vi ska mäta, väga och ge Vidar tre månaders-sprutorna (tre månader?! Var tar tiden vägen?!).
Torsdag - Då kommer mammorna i vår föräldragrupp hit för lunch och fika och på kvällen ska vi ha familjemys för på...
Fredag - Åker vi till stugan i Dalarna i en vecka! Jag och Vidar hänger på mamma och pappa som ska dit och öppna upp stugan och göra den redo för sommaren. Christoffer jobbar och stannar hemma med hundarna. Känns lite hemskt att åka iväg från honom en vecka. För vår del är det ju lugnt men Christoffer tycker inte att det ska bli kul att vara ifrån Vidar i åtta dagar och jag förstår honom verkligen men samtidigt har jag ett sånt sjukt längt till stugan och alla släktingar och vänner där!
Och nån kväll i veckan kommer Emma och hälsar på också. Superveckan är här! 

Skriv en kommentar