Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Om helgen

2016-04-04 21:06:58 i Allmänt

I fredags fotade jag min käre far, döper bilden till "Den ensamme fiskaren".
Pussade på min son!
Fikade klämmackor och varm choklad.
Vidar myste med sin morbror.
Och vi hade en strålande dag nere vid bastun.
På fredagseftermiddagen styrde vi kosan mot Raja. På lördagen drog vi ut och fiskade i snöyran.
Thomas och Kikki styrde upp fika på sjön.
Denna bild tillägnar jag min käre storebror!
Det är något rogivande med dagar av dis, snöyra och dimma.
I kväll har vi varit hos Evelina och Jesper där vi blev bjudna på middag. Trerätters på en måndag är inte fy skam! Matts och Lovisa var också med. Vi ska ha "Halv åtta hos mig-middagar" nu och näst på tur står jag och Christoffer! Det var en mycket trevlig kväll med god mat. Vidar "upptäckte" Viking och det var så jäkla gulligt att se dem "prata" med varandra.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Maja

2016-04-05 - 21:00:11
Ser verkligen ut som en urfin helg! Och halv 8 hos mig upplägget är ju så smart. Härligt att få komma hem till någon annan och äta gott en helt vanlig vardag. :)

Skriv en kommentar