Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Räddningshunden

2015-09-19 09:14:29 i Allmänt

När jag äter frukost ligger Major ofta på mina fötter under bordet. Åt just en lite smulig musli som jag hittade i skafferiet och den var väl torr för helt plötsligt har jag dragit ner muslidamm i halsen och får världens hostanfall. Då kastar sig Major upp och ställer sig först och tittar på mig intensivt. Sedan ställer han sig upp med benen på mina ben och skäller (det gör han aldrig annars om han inte har en anledning till det). Jag fortsätter och hosta men efter att jag druckit vatten blir det bättre och jag kan fortsätta äta frukosten i lugn och ro. Major lägger sig en bit ifrån och fortsätter titta på mig som om han "passar mig". Bra räddningshund, hehe.
Dagens planer är tävling på hemmaplan. Vi hade en riktigt fin känsla igår jag och Imra men tyvärr en onödig miss som ledde till poängavdrag och inget förstapris, men vi ska kämpa vidare i dag. Efter tävlingen ska jag och Major köra upp till Raja där hela Christoffers familj är så det blir kul! Ha en fin lördag allihopa!

Kommentarer

Nej men vad fint att han är så omtänksam. Det är något alldeles speciellt med hundar!
Svar: Ja, det är det verkligen! :)
Carolina Lidström

Skriv en kommentar