Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Muminbricka

2015-09-07 20:42:49 i Allmänt

Denna Muminbricka köpte jag i somras när vi var på Värmdö och hälsade på. Den är så detaljerad och fin!
I kväll har jag och Christoffer äntligen tagit tag i vårt eftersatta hus. Vi har dammsugit, skurat, dammtorkat, tvättat och bytt sängkläder. Vi har verkligen haft fullt upp på sistone så det där kom liksom i handra hand men nu är det gjort och det känns skönt. Hann också med att köra ett pass lydnad med Imra i kväll. Major, som redan hängt med Christoffer på jobbet en sväng och sprungit i skogen, fick vara i hundgården och Christoffer och Jax gick en promenad. Så fort jag berömde Imra och använde den glada, ljusa rösten ni vet så gnällde Major till och skällde. Han blev så himla avundsjuk då han hörde att det pågick något kul en bit bort. Han måste dock träna på att inte komma i förstahand jämt så det var en nyttig stund för honom. Efter en stund gick jag till hundgården och då låg han på altanen och sov, hehe.
 

Kommentarer

Skriv en kommentar