Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Höstsöndag

2015-09-13 22:07:00 i Allmänt

Det känns som att jag mest glidit omkring i dag men jag har ändå fått lite saker gjorda. Har tvättat (typiskt söndagsgöra), hämtat in paprika och chili från växthuset som snart ska stängas för hösten, hälsat på Sandra i Latikberg och pratat graviditet (kul att känna någon som ska ha bebis samtidigt som en själv!), pratat i telefon med bästa bästa Idamari, fixat höst på farstukvisten, pluggat lite och lagat Créme Ninon av ärtorna jag skördade för några dagar sedan. I kväll var jag och mamma på bio också och såg "Så och på jorden". Älskade ju "Så som i himmelen" och hade rätt höga förväntningar på uppföljaren men då jag läst recension på recension som sågade filmen hade jag inga förväntningar. Klev dock ut från biosalongen med en bra känsla i kroppen. Helt klart sevärd film och jag gillar ju Frida Hallgren så mycket - det är något med rollen "Lenas" spontanitet. Nu ska jag äta upp min kvällsgröt och ta en dusch och sova. Känns tomt utan Christoffer och Jax men det är skönt att ha Major här. Lilla älskade valp.
Fixade också fint vid hundhuset. Klart även hundarna måste få lite höstfint, hehe.
 
 
 
 
 

Skriv en kommentar