Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Cravings under graviditeten

2015-10-07 18:01:07 i Allmänt

Under den första perioden (typ vecka sju till tolv) var jag konstant sugen på fil och under de två första veckorna av semestern levde jag på fil, melon, piggelin och äppeljuice. Ville ABSOLUT INTE ha kryddstark mat och mådde illa av stekt köttfärs, charkavdelningar och grillad kyckling. Drömde mig bara bort till min fil, mmmm.
Efter vecka 20 försvann hatet mot köttprodukter (åt nog bara kött kanske tre-fyra gånger på hela sommaren) och jag är tillbaka i min vanliga matrutin. Känner fortfarande en stor kärlek till fil och skulle kunna leva enbart på fil, frukt och bär men nu har ett visst saltbehov dykt upp och inte vilket salt som helst; det som får mitt hjärta att klappa extra fort är saltlakrits. Helst sådana där svarta, salta sillar! Konstigt nog var jag heller inte sugen på choklad (som jag annars älskar, särskilt mörk choklad) under de första 20 veckorna, men nu kan jag känna att det vore gött med en bit choklad.
Just nu är mina "cravings" clementiner, Brämhults färskpressade apelsinjuice och så filen då. Fil i mitt hjärta! Äter dock allt möjligt och har ingen smak eller rätt som känns oätlig just nu i alla fall.
 

Kommentarer

Jag frossade i citroner i typ 12 veckor av graviditeten. :)
Ville helst tugga i mig dom, i vatten blev det liksom för lite citronsmak.
Svar: Haha! Ja, citroner är ju så himla gott!
Carolina Lidström
Carolina
Jag går in i vecka 26 imorgon & jag bara ääälskar clementiner,apelsiner & förut hade jag Brämhults apelsinjuice som craving men nu har jag hittat en annan som är såå god och det är god morgon eko orange juice :D Jag hade tacos som craving från typ vecka 7 till 13, kunde äta det 3-4 gånger i veckan haha.
Svar: Ja, Brämhults apelsinjuice är så god! :D
Carolina Lidström

Jessica

2015-10-12 - 12:07:43
Vad kul att det är just fil som är din stora craving. Hade en kompis som älskade saltgurka. Så kul att man kan bli så galen i en viss typ av mat under graviditeten :)
Svar: Ja, det är kul hur det fungerar :)
Carolina Lidström

Skriv en kommentar