Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Söndagseffektivitet och pizzabak

2015-11-01 17:25:53 i Allmänt

I morse började Christoffer snacka om ett recept han sett på hemlagad Calzonepizza. Sedan pratade han om det där hela dagen så när eftermiddagen kom åkte han och köpte jäst och skinka som vi inte hade hemma och lagade pizzan medan jag rättade några rapporter för att vara i fas inför veckostarten.
Pizzan blev verkligen god!
I dag har jag målat ett andra varv i kallskrubben så i veckan ska mina kläder få flytta in dit. Lovar bilder när projektet är klart! Under eftermiddagen fick jag något slags ryck så jag dammsög, städade badrummet, putsade fönstrena i vardagsrummet (välbehövligt minst sagt) och nu planerar jag att vila resten av kvällen. Kanske tar jag en tur till några grannar och hälsar på. 
 

Kommentarer

Therese Bjärstig

2015-11-01 - 20:28:38
Då får du ju dela med dig av receptet, för oj så sugen jag blev på pizza nu ;-) Kul även att du fixar med din garderob - ett riktigt "boar" tecken som visar att du är i fas i graviditeten *ler* Va rädd om dig och magen <3

Skriv en kommentar