Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Räddad i sista stund

2015-11-01 09:13:48 i Allmänt

I morse vaknade jag av ett misstänksamt ljud. Ett tuggljud. Vi har varit otroligt bortskämda med att Major knappt tuggat sönder någonting alls och vi har inte behövt "sanera" hemmet på tuggvänliga saker. Men i morse hände det. Eftersom vi håller på med ett byta rum-projekt på ovanvåningen har vi en hel del kartonger ståendes i biblioteket som tidigare stod i kallskrubben (som nu ska bli min nya klädkammare). Hänger ni med? I varje vall är det mindre kaos där uppe och min rosa kanin från barndomen hade hamnat på golvet. Major tyckte väl att den såg god ut så han tog tillfället i akt. Som tur var hann jag rädda den och den hann bara bli lite tuggad på ena tassen.

Kommentarer

Maria

2015-11-01 - 17:04:49
Vilken tur...stackars lilla kanin
Kram på dig
svärmor
När jag skulle städa ovanvåningen i stugan var det ett hål i mattan . Jag undrar vem som har varit där o tuggat?
Svar: Hehe. Vi har en misstänkt... :)
Carolina Lidström

Skriv en kommentar