Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Krispiga vinterdagar

2015-11-22 09:56:00 i Allmänt

De här krispiga vinterdagarna är så vackra! Ljuset och alla iskristaller som bildas gör mig så glad. Så här såg det ut på vår farstubro för en stund sedan.
Gården badar i vinterljuset. Hundarna ville komma ut en stund på förmiddagen innan det är dags för sparktur!
När jag ser denna mjölkkanna kommer jag på att jag inte hunnit hämta granris från skogen ännu. Det måste åtgärdas.
Hoppas ni får en fin novembersöndag!
 
 
 
 

Kommentarer

Men åh vad härligt med snö! Längtar efter att snön ska komma hit också! Den enda snön jag fått sett den hittills är snön jag såg på en bil som troligtvis kommit hit från en kallare stad. Men snart så kommer den nog :)
Men alltså wow, så gnistrande vackert ni har det! Nu har vi äntligen fått minusgrader och frost men jag väntar spänt på den första riktiga snön :D

Skriv en kommentar