Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Första advent

2015-11-29 12:09:00 i Allmänt

Hoppas ni har en mysig första advent. Här yr snön utanför fönstret. Jag har tagit fram originalgolvet i barnkammaren men nu påstår Christoffer att han ska lägga ett nytt golv där. Hm. Nu försöker jag samla mental kraft till att avlägsna alla miljoners mattspik som farfar en gång spikade fast. Tror jag målar golvlisterna istället, fast Christoffer tycker att jag ska vila. Det kanske är klokt för i eftermiddag ska jag stå och sälja lotter för Brukshundklubben (vi står utanför ICA, kom och köp!) och sedan träna Imra i ett lydnadspass. Hur som helst. Det var kuddarna på bilden jag skulle skriva om.
Jag gillar ju som ni kanske märkt Carl Larsson-stilen. Det randiga tyget har jag snott från storebror som hade en bit över när han klätt sin kökssoffa. Den rutiga kudden har jag köpt på Åhléns (tror jag) för en massa år sedan och den lilla, pricka kudden har mormor och jag sytt.
Dalahästkudden kommer från Dalarna och så blev det en till prickig kudde. Gillar kombinationen ljusblått och rött.
 
 
 

Skriv en kommentar