Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Veckans möbel: tramporgeln

2015-05-25 12:26:00 i Allmänt

"Veckans möbel-projektet" har ju legat lite i träda på sistone men nu kör vi igen. Låt mig presentera: tramporgeln! Det är ju egentligen ingen möbel, men den tronar fint där i sitt hörn i gästrummet.
Jag köpte orgeln för 150 riksdaler på en loppis.
Tycker att den har så fina detaljer och när jag spelar känns det som att förflyttas bakåt i tiden.
 
 
 

Kommentarer

Vilken fin, riktigt fynd! Den ser ut att göra sig bra där i hörnet av rummet! När jag var liten hade vi också en orgel (dock en något modernare variant och inte alls lika fin). Jag tyckte alltid att det var så spännande att spela på den!
Verkligen ett fynd! Vi hade en liknande hemma när jag var liten, tyckte det var så roligt att spela på den minns jag :)
Otroligt vacker och vilket fynd!
Ljudet av tramporgel tar mig tillbaka till barndomssomrar ute på landet <3

Skriv en kommentar