Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Valborgsmässoafton och 1:a maj

2015-05-01 21:24:55 i Allmänt

I går efter jobbet åkte vi till Månsberg där vi firat Valborg och 1:a maj hos Kikki och Thomas. I går anslöt vi till firandet i hembygdsgården men vi fick dock ingen fyr på brasan då det kom flera centimeter blötsnö. Trots avsaknad av värme från elden blev det en kväll med massa olika samtalsämnen, precis som jag gillar! I dag tog vi sovmorgon och sen tog jag och Kikki en promenad med hundarna följt av något som jag aldrig gjort i hela mitt liv...
Nämligen bilbingo i Rossön! Paus för skratt, hehe. Bingo har aldrig riktigt varit min grej och jag trodde mest att det var tanter som höll på med sånt och visst, det var mycket tanter där men även folk i blandade åldrar. Tänkte att jag skulle följa med då jag anser att man egentligen inte får ha en stark åsikt om något då man inte provat och upplevt det. Det blir nog inte en vana att åka på bingo men jag kan tänka mig att göra det igen (och helst då vinna 10 000 kr).
Glömde kameran hemma och även min mobilladdare så jag kan inte bjuda på några bilder dagen till ära, tyvärr.
Här är en bild på äppelblom från förra årets Valborg som firades i stugan i Dalarna. Mamma och pappa är där nu och pepprar mig med bilder på vårblommor och får... Längtar så himla mycket att åka dit i sommar!
 
 

Kommentarer

Skriv en kommentar