Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Utedag

2015-05-24 23:20:29 i Allmänt

De här kompisarna har myst ute hela långa dagen. Vi har varit ute från 10.00 till 20.00 och grejat på med olika projekt så som sådd av grödor samt färdigställande av hönsgården. När vi är hemma får hönsen spatsera fritt på gården men när vi är på jobbet vill vi stänga in dem i hönsgården eftersom det känns tryggare. Vi har gjort den så pass stor att det nog inte går någon nöd på fjäderfäna. Under eftermiddagen fixade   jag och några andra bybor iordning på byns badplats och hade en bra stund med fika i solen efteråt. En fin helg som nu går mot sitt slut!

Skriv en kommentar