Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Djupa andetag

2015-05-26 13:04:00 i Allmänt

Just nu försöker jag ta djupa andetag och simma mig genom saker som ska göras/färdigställas inför sommarens antågande. Hoppas vi ses med skinnet i behåll på andra sidan vattnet. 
Ps: I kväll klockan 19.00 är det en jättebra föreläsning på FH i Vilhelmina. Det är två av mina handledningselever som tillsammans med en annan elev har jobbat med företaget CTA (Change the attitude) imigration där de föreläser om fördomar, anledningen bakom dem och vad man kan göra för att minska dem. Min roll i det hela är min inspelade röst där jag läser en novell som en av eleverna skrivit som kommer att spelas upp tillsammans med ett bildspel och så ska två av mina sångelever sjunga så jag ska sjunga och spela med dem. Kom dit! Det är viktigt! 
 
 

Kommentarer

Johanna L
Djupdykning påbörjad!
Syrén nästa!
Svar: Längtar till syrénen. Och häggen. Och vårt sommarfika där vi ska klappa varandras axlar över vilket bra jäkla jobb vi gör.
Carolina Lidström

Skriv en kommentar