Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Veckans möbel: arkivskåpet

2015-03-19 20:36:00 i Allmänt

Ska börja med ett nytt litet bloggprojekt som jag kallar "Veckans möbel". Det hela går kort sammanfattat ut på att jag redogör för våra möbler här hemma i huset. De flesta har ju en historia på nacken och jag tänkte att det kan vara kul att berätta om dem. Först ut är arkivskåpet som farfar antagligen ropat in på någon auktion. När jag flyttade in i huset stod skåpet i kallskrubben (en av våra kattvindar) och lådorna var belamrade med diverse skrot. Jag tyckte att skåpet förtjänade att komma ut i ljuset och bar ned det (en historia för sig) till vardagsrummet där det nu står och förvarar mina pianonoter (bland annat).
Troligen har skåpet/byrån tjänstgjort på ett apotek eller på en affär.
Noter!
 
 
 

Kommentarer

Johanna L
Bra påhitt! :)
Svar: Ja, jag tänkte det :) Roligt med något litet projekt!
Carolina Lidström

Timeoftiger

2015-03-22 - 13:38:38
Vilken mäktig möbel! Fotot höll på aldrig ta slut...

Skriv en kommentar