Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Utställning i Åsele

2015-03-29 11:04:00 i Allmänt

I går var vi i Åsele på hundutställning. Roligast var att träffa Jax valpar ovan, Dundermyrens Jocke och Dundermyrens Joik som skötte sig exemplariskt. Jocke till vänster fick ett VG och Joik fick Excellent, fyra i konkurrensen (av 46 hundar!) och ett CK.
Blev imponerad av Joiks rörelser.
Det ska bli spännande att följa utvecklingen av dessa hundar och se hur det går i skogen till hösten. De är nu snart 10 månader gamla. Christoffer är särskilt stolt över de fina resultaten på Jax valpar.
Sedan var det dags för pappa Jax tur. Han börjar tycka att utställningar är tråkigt för han gäspade mest hela dagen.
Jax vann championklassen och här står han och Granholmens Bamse som kom tvåa.
Här sitter han ute och solar.
Jax uppfödare Fäbobergets Kennel ställde upp i uppfödarklass och vann klassen med Hederspris.
Adrian var också där med sin hane SE J (lö) CH Gommelbergets Minken. Han fick ett Excellent.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Penélope
Gud va roligt att det går så bra för Jax och hans avkommor! :)
Svar: Ja, det känns jätteroligt! Särskilt för C som kämpat och meriterat honom så fina tikar vill para med honom :)
Carolina Lidström
Kikki
Grattis till er alla! Kram, kram :)
Svar: Tack snälla du! Vi ses om några dagar! :)
Carolina Lidström

Therese Bjärstig

2015-03-30 - 12:27:57
Kul! GRATTIS! Å snart är du å Imra där ni också och får pris! :-) Tar med mig ditt lunchtips, verkar vara nått i min smak! Önskar dig en fortsatt fin vecka!

Skriv en kommentar