Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Tisdagspositivitet

2015-03-17 21:01:53 i Allmänt

Den här dagen har bjudit på följande plus:
+ Snälla kollegor som trollar fram Dextrosol när man får energidimp.
+ Att jag har en utbytesstudent från Holland i en av mina klasser. Kul! Inte varje dag man håller lektion på engelska! Han ska vara här i tre veckor.
+ Kvällens hundträning där Imra faktiskt börjar sätta "Rutan".
+ Produktivt styrelsemöte för Brukshundsklubben.
+ Att jag hittade min bilnyckel som jag lagt på biltaket... (att jag engagerade tre personer plus en hund att leta behöver vi inte tala högt om).
 
 
 

Kommentarer

Sandra Lundin

2015-03-19 - 07:29:41
Låter som väldigt många härliga plus. Tyckte dessutom att den sista punkten var riktigt rolig, sån typisk grej vem som helst skulle kunna göra ;)

Skriv en kommentar