Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Skotertur till fäboden

2015-03-04 14:10:00 i Allmänt

Har precis kommit hem efter att ha varit ute på tur i fyra timmar. Jag och min barndomskompis och föredetta granne (är granne med hennes mysiga föräldrar nu) Lena tog skotern till Dalasjös vackra fäbod.
Fäboden ligger uppe på ett berg i en skogsglänta och jag skulle inte bli förvånad om det kom fram ett troll ur skogen och sa hej. Det är liksom den miljön och stämningen där uppe.
Här är Lena!
Vi gjorde upp en eld och fikade. Nu ska jag ta en sparktur med Jaxen. Tycker mycket om det här sportlovet.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Ni har riktig vinter än förstår jag!. :)
Anna Sjögren
Det här inlägget väcker många minnen från ungdomens glada dagar. Tack för det!
hjälp så mycket snö!! men vackert på något sätt :)

Skriv en kommentar