Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Miljonhunden

2015-03-01 20:32:00 i Allmänt

Yttepytte Imra, 8 veckor, i famnen på min lillebror Ludvig, maj 2012.
I kväll på träningen kändes Imra verkligen som en miljonhund! Hon samarbetade så fint med mig (nääästan hela tiden) och kändes positiv och "förig". Under det fria följet kändes hon koncentrerad till 80-90 % av tiden trots nio andra hundar i manegen. Vi fortsätter träna på momenten i tvåan och i kväll körde vi också lite agility vilket Imra verkligen älskar. Är så peppad på tävling om en månad!
 

Kommentarer

Såg lite när ni körde rutan. Det tar sig! Bravo! 👏👏

Skriv en kommentar