Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Frukostmänniska

2015-03-03 09:04:00 i Allmänt

Förvånansvärt ofta hör jag människor säga: Jag är ingen frukostmänniska! Och där står jag, konfunderad, och tänker: hur tusan kan man vilja gå miste om dagens bästa mål? Förståeligt är om man av olika anledningar inte KAN äta på morgonen - men att inte VILJA det. Det är märkligt. Jag är en frukostmänniska av rang och äter ALLTID fil + bär/frukt + müsli eller gröt + bär/frukt + mjölk, ägg och ett stort glas vatten med citron i. På helgerna äter jag det ovan nämnda plus en god macka med mycket pålägg och ett glas juice med mycket fruktkött och te. Ibland slänger jag ihop allt (okej, inte exakt allt) och gör en smoothie istället.
 

Kommentarer

Therese Bjärstig

2015-03-03 - 09:24:09
Vilken människa med sina sinnens fulla skulle säga nej till en sådan fin och god frukost?! Låter ljuvligt med skidutflykt och fika, jag ska nyttja friskvården i dag + lunchen till att ta mig ut, för det är KRIMINELLT att inte nyttja en sådan här dag! Ha det toppen med din vän, skidor och fikat! :-)
Penélope
Alltså, frukost är det bästa som finns!

Thea

2015-03-03 - 20:32:46
Är precis som du! Älskar frukost hur mycket som helst!

Vore kul om du ville vara med och delta i veckans träningsutmaning på min blogg - att ta 10 000 steg/dag! :D
Jag är precis som du - helt galen i frukost! Jag blir alldeles till mig när jag ser den där härliga bilden på något som skulle kunna kallas en ultimat frukost!

Marie Bergman

2015-03-03 - 20:47:55
Jag är ingen frukostmänniska heller, men jag önskar att jag vore =)

Linn Strömberg

2015-03-03 - 21:18:30
Önskar jag var en frukostmänniska! Har så svårt att äta på morgonen, i alla fall på vardagar för då är jag alltid så stressad :/

Skriv en kommentar