Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Tapas, tjejsnack och sambedömning

2015-06-03 07:28:08 i Allmänt

I gårkväll hade jag och mina fantastiska och fina jobbarkompisar Emma och Linda en kväll då vi jobbade ihop för att sambedöma de uppsatser vi fått in på ämnet litteraturstudium. Det blev en lång kväll (16.30-22.30) full av god mat (se Lindas fix ovan, bara!), roligt tjejsnack och så jobb på det. Vi hann faktiskt vara effektiva och göra en utvärdering på momentet för att se vad som kan bli bättre inför nästa omgång. Dessutom ska vi under vår sista (!!!) arbetsdag för denna termin ses för att göra en gemensam kursuppstart inför höstens kurs i litteraturhistoria. Så bra att ha kollegor att samarbeta med, tacksam för det.
 

Kommentarer

Matilda

2015-06-03 - 12:14:41
Men wow vilken lyxmåltid! Ser supergott ut!

Therese Bjärstig

2015-06-04 - 09:31:46
Gud så mysigt - nytta å nöje i ett! Är lite avis, saknar det kollegiala ibland då jag jobbar på distans... Men tur det finns möten inbokade med jämna mellanrum och att skype finns så jag kan prata med kollegorna iaf ;-) Ha en riktigt fin torsdag <3

Skriv en kommentar