Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Nedräkningen har börjat

2015-06-23 13:09:00 i Allmänt

Jag längtar så kopiöst efter att åka ner till stugan i Fullsta, södra Dalarna. I mitten av juli åker jag. Då kanske det ser ut lite så här. Vi börjar dagen med en springtur eller en promenad följt av ett morgondopp i Nässen.
Efter badet går vi inlindade i badlakan förbi grannen där vi köper frukostbrödet.
När det är dags för lunch lagar vi mat länge för att det är lyxen med semester.
På eftermiddagen känner vi för en cykeltur så då tar vi mormor och morfars gamla cyklar och rullar iväg.
Vi har dessa fina som sällskap efter vägen.
Efter cykelturen kommer Malin och Theo och hälsar på och lyckan är total!
Går in i stugan och dricker vatten för att inte få värmeslag och kastar en blick på det välfyllda citrusfatet.
Vi åker och besöker ännu fler barn vi känner.
Och så plockar jag dagens smultronstrå!
Sitter på dasset och läser en stund (också lyxen med semester).
 
Sedan är det dags för middag och då är brorsan så här peppad!
Det blir kräftor!
Pappa blir så mätt att han somnar i solstolen.
Jag och mamma går en hundpromenad runt byn i kvällssolen.
När vi kommer hem igen vankas efterrätt som pyntas med blommor.
Och så kommer vi på att vi har ett gäng nyplockade kantareller som vi steker i smör och äter på hårdbrödmacka till kvällsteet.
När kvällen är slut och det börjar bli natt läffer jag mig här och läser innan jag somnar.
Skynda tiden så jag snart får åka till älskade Dalarna!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Lars
Välkommen.
Svar: Tack Lars! Det ska bli roligt att ses igen! :)
Carolina Lidström
Åh det här med att åka iväg till en stuga är ju det bästa med sommaren. Önskar jag hade haft lite mer ledigt för då hade jag definitivt hängt på landet mer!

Skriv en kommentar