Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Inte Imras kväll

2015-06-24 22:05:00 i Allmänt

Nyss hemkommen från Åsele där fjärde spårkurstillfället var. Imra var sig inte lik i kväll. En av instruktörerna sa: "Men vad är det med Imra? Hon har ju inte ens gjort nått studs i kväll!?! Hon var slö och allmänt opeppad på att spåra. Vanligtvis har hon ett kraftigt spårsug och jag får hålla tillbaka henne men nu åt hon lingon och tappade spåret... Hundar kan ju liksom människor också ha dåliga dagar, men man blir ändå lite orolig när de inte beter sig som de brukar. Hon kanske har zoonat ut redan? I morgon går hon nämligen på semester då hon åker till stugan med mamma och pappa. Då får hon några veckors vila vilket kan vara bra för träningspeppen senare!
 

Skriv en kommentar