Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Häckplantering

2015-06-11 20:52:00 i Allmänt

I kväll har vi planterat en Aroniahäck på gården. Aroniabusken ger vita blommor på våren/försommaren och på hösten blir bladen eldröda och ger svarta bär fyllda med antioxidanter.
Det är mysigt att jobba ihop och smågnabbas lite, hehe.
Grannen Oscar kom och hjälpte mig lite med trädgårdsmästeriet.
Slutresultatet! Nu hoppas vi att häcken växer sig riktigt tät och fin och ger god skörd så småningom. Anledningen till att vi satt den rätt långt från vägen är för att plogbilen bildar rejäla snövallar om vintrarna och om häcken suttit närmre vägen hade den lätt blivit ett offer för snöns tyngd och dessutom hamnat i vatten om vårarna.
 
 
 
 

Kommentarer

Sandra Lundin

2015-06-12 - 08:01:52
Men alltså grannen oscar, så härlig!
Ser riktigt fint ut! Det där kommer att bli kanon! :)

Skriv en kommentar