Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

En fin sak

2015-06-21 09:54:46 i Allmänt

I min lilla kommun har vi ett annonsblad. För någon vecka sedan kunde man läsa: Hej, ni ungdomar som kom till min hjälp den 27/5 i höjd med OKQ8. Dagens hjältar och bra gjort! Ni har en tårta att hämta på Stenmans Konditori. Tack från tanten i gröna jackan. Blev helt rörd av att läsa detta. Dels för att ungdomar är fantastiska som hjälper de som behöver hjälp och inte alls är så själviska som många vill tjata om (visst finns det undantag men min erfarenhet är att ungdomar är som vilka människor som helst, som du och jag, om man bemöter dem med respekt och slänger bort gamla, trötta fördomar). Jag blev dessutom rörd över att tanten i gröna jackan har bemödat sig med att dels beställa en tårta och dels skickat in den här annonsen. Så bra och fint.
 

Kommentarer

Sandra Lundin

2015-06-23 - 08:20:08
Man blir verkligen glad i hjärtat av sånna saker :)

Skriv en kommentar