Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Bilder från trädgården

2015-06-29 11:15:00 i Allmänt

En av de växter jag är mest stolt över här på gården är vår Lönn. Det är ovanligt med lönnar på gårdar häromkring. Nu blommar den så fint.
När vi var i Piteå fick jag en vit syren av Klara och Per som de grävde upp. Jag har planterat den i skydd från västanvinden och gödslat med kompost så jag hoppas den klarar sig bra!
Tulpanerna stoltserar i rabatten.
Men de lever farligt för Majors framfart. Han tycker att tulpaner luktar så gott.
Längs ena husväggen växer ett HAV av vallmo.
I en av pallkragarna kommer sockerärtor upp och i lådan bredvid växer en squash. Vi har en i växthuset också men ville prova att odla utomhus med för att spara plats åt annat i växthuset.
 
 
 
 
 
 
 
 

Skriv en kommentar