Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Långsamhetens lov

2015-07-09 08:09:20 i Allmänt

Åh vad jag behövde dessa långsamma dagar utan planer. Efter en intensiv vår var jag i stort behov av att inte styra upp saker, inte ha något planerat. Nu känner jag hur jag långsamt börjar återkomma till peppen på projekt, men först några dagar till av långsamhetens lov. Det är så fridfullt att gå här hemma och strosa med hundarna och hönsen. Rensa någon rabatt. Städa något förråd. Lyssna på sommarpratarna. Läsa någon rad. Gå promenader i skogen. Och det trevligaste är alla fina besök som kommer. I förrgår var bästa svärmor och Acke och Linda förbi och i dag är det min tur att besöka någon. En efterlängtad person från förr. Jag ska nämligen köra till Lycksele alldeles strax för att hälsa på min saknade gymnasiekompis Emma S! (Ja, jag har så många Emmor i mitt liv att jag nästan måste sätta en efternamnsbokstav efter tilltalsnamnet, hehe). Hoppas ni också har några dagar att andas på. Man behöver verkligen det och tack livet för att du har fått mig att äntligen komma till insikt.
Ps: Pannkakor med hjortronsylt. Kanske det godaste som finns.
 
 

Kommentarer

Det här låter helt ljuvligt. Att få ta det lugnt och andas. Om två dagar är jag i semesterlandet och jag längtar så!

Och du, självklart får du använda min text i undervisningssyfte om du kan ha nytta av den!
Jenney
Och vilhelminaaktuellt! Saknar den stunden av stillhet som inträdde när det var ens egen tur att läsa den.
Svar: Ja, haha! Det är ju lite heligt :)
Carolina Lidström

Skriv en kommentar