Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Kidnappning!

2015-07-31 10:31:56 i Allmänt

Det har varit ett litet hemlighetsmakeri på sistone och jag har fått samtal och sms från Christoffers kompisar med planering av den kidnappning av honom som skedde för en stund sedan. Med anledning av att Christoffer fyllde 30 i vintras har hans kompisar från Skogsmästarskolan styrt upp en helg där de ska ses för att fira honom. Så roligt! Christoffers plan för helgen var utställning i Junsele i morgon (vi skulle med som sällskap åt några kompisar) och sedan åka till Raja på kvällen.
När Emil kom i morse och sa att Christoffers planer var ändrade blev han först helt tyst, antagligen för att han är det största kontrollfreaket jag känner - han skriver listor, kontrollerar, dubbelkollar och gör väl utförda undersökningar innan något påbörjas. Men nu blev han allt grundlurad, haha! När allt hade lagt sig lite blev han peppad och packade färdigt den väska som jag påbörjat, tog en dusch och satte sig i bilen med glädje! 

Skriv en kommentar