Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Tapetsering på gång!

2015-01-11 09:45:16 i Allmänt

I går påbörjades förvandlingen av gästrummet/Jax rum/jaktrummet. Jag och pappa tapetserade och i dag fortsätter vi. Jag lovar att ni ska få se före- och efterbilder men jag vill att allt ska vara klart då. Vi ska lägga nytt golv också och väntar in det så det tar nog ett tag. Det känns jätteskönt att vara igång med det här rummet som fick vänta längst av alla (källaren, kallskrubben och de andra kattvindarna ej inräknade, där har vi inte gjort något än).
Dagen startade med att jag och Jax for ut och sprang och med Sofia Jannok i lurarna gick det fint trots 16 snålblåstkalla minusgrader. Hade en "buff" runt halsen och över munnen som frös till is... Huu. Nu är jag i alla fall inne, med frukost i magen och ska starta dagens tapetseringspass!
Medan ni inväntar det stora förvandlingsinlägget kan ni ju kika i "Huset"-kategorin där jag samlat alla renoveringsbilder och bilder på hur det såg ut innan och efter min framfart!

Skriv en kommentar