Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Rapporträttning

2015-01-26 15:33:00 i Allmänt

Sitter i detta nu och rättar teknikrapporterna mina teknikelever skrivit. Jag undervisar dem i svenska och jag och deras tekniklärare har gjort ett samarbete. De har fått i uppgift att konstruera en teknisk rörlig pryl i programmet CAD (computer aided design) och sedan skriva en rapport om det. Kan nu allt om stjärnmotorer, vevaxklar, irisbländare och skillnaden mellan en två- och fyrtaktsmotor. Ovan ser ni eftermiddagens kontor. Mården Mårdis (Nikki har döpt honom) håller ett vakande öga på mig och säger att jag nu ska sluta blogga och hugga tag i de sista två rapporterna. 
 
 

Skriv en kommentar