Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Musikens dragningskraft.

2015-01-30 09:27:00 i Allmänt

Det här med musik hörni. Det är min svaga och min starka punkt. På samma gång. En av mina svenskaklasser skapar just nu sina egna reklamfilmer med syftet att sprida en propaganda och reflektera över den. Reklamfilmer måste ju innehålla musik och så var vi där.... jag och en elev "råkade" dela musiktips och lyssna i en halvtimme... hehe. Jag är ju som ni vet lite av en musikalisk kameleont och en av mina preferenser når postrocken och där möttes vi. Helt plötsligt var lektionen bara slut och den hade ju knappt börjat. Jag hade försvunnit in i musikens värld. Ska göra ett bättre försök att hålla fokus på svenskämnet under lektionen i eftermiddag. 
 

Skriv en kommentar