Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Marschallvandring

2015-01-02 21:52:56 i Allmänt

Dalasjö by anordnar en årlig marschallvandring och i kväll var det dags för 2015 års upplaga. Vi var ett stort antal bybor som traskade runt byn för att svara på tolv vuxenfrågor och tolv barnfrågor för att sedan samlas på Folkets hus där vi drack glögg och lottade ut priser. Vi hälsade dessutom de inflyttade byborna välkomna. Jag vet att jag ofta säger det, men det tåls att sägas igen: Dalasjö, du är den bästa by som finns! Tycker om precis allt med dig. MVH/lokalpatrioten.
En ängel till byn!
 

Skriv en kommentar