Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Ljusets återkomst

2015-01-25 09:21:58 i Allmänt

För en liten stund sedan steg solen upp och jag fångade ögonblicket från fönstret i biblioteket.
Jax brydde sig inte nämnvärt över att natt har blivit dag utan slumrade vidare i godan ro som den sjusovare han är.
Dagens planer är skidtävling här i Dalasjö och jag och bästgrannen Kerstin ska stå i köket. Just nu ligger temperaturen på 21 minus och gränsen för tävling är 15 så vi får hoppas att det blir lite mildare annars ställs tävlingen in och flyttas till nästa helg. I kväll ska jag skynda mig att träna Imra i 45 minuter för sedan ska jag repa med jazzkvartetten inför en spelning i veckan - mer om det sen! Hoppas ni får en fin söndag!
 
 
 

Skriv en kommentar