Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Kvällsträning

2015-01-03 21:22:00 i Allmänt

 
Var ute och tränade Imra i kväll och hon kändes så himla fin! Lyhörd, fokuserad och positiv. Har suttit och nött bloggar och youtubeklipp för tips på inlärning av momenten i lkl2. Vi får många bra tips av träningskompisarna på klubben också men jag vill ha en så bred repertoar av knep som möjligt för att se vad som passar mig och Imra bäst. Eftersom Imra är den första hund som jag tränar för att tävla med är jag ibland rädd för att lära in fel, vilket så klart händer då och då, men istället försöker jag fokusera på att vi lär oss tillsammans och då kommer det att kännas extra bra när vi väl tar oss uppåt i klasserna. 
 
 
 
 

Skriv en kommentar