Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Det tog lång tid

2015-01-17 14:49:35 i Allmänt

Det tog lång tid och jag behöver fortfarande jobba på det men nu är jag faktiskt ganska bra på att vara i stunden och inte tänka på sen. Ligger i soffan och läser. Kinderna hettar efter några timmar ute. Träningen med Imra gick bra och vi hade så roligt! Tänk att de här två fyrbenta vännerna skänker en sådan glädje. Får mms med naturromantik från Christoffer och fikar Raja-tunnbröd och mjölk. Den här stunden är så bra. Tack tack tack livet för att du äntligen lärde mig att inse nuet och dess kraft. PS: den fina ljuslyktan fick jag av bästa svärmor i julklapp! 

Skriv en kommentar