Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Semmeldagen

2015-02-17 17:07:00 i Allmänt

I dag är det semmeldagen! Dessa fina har min mamma bakat med mycket karderumma som det ska vara. Förut gillade jag inte semlor, jag kan till och med dra det så långt att påstå att jag hatade dem. Men. Det var innan jag träffat på de tunga semlorna i lagom storlek, de med extremt mycket kardemumma. Stora, luftiga semlor är ingenting för mig. Jag skulle vilja prova semlor med hjortron-fyllning, någon som provat? Måste göra något av det gigantiska lagret hjortron i frysen.
 

Kommentarer

Erkänn nu att du tillochmed lett en motståndsrörelse mot semlan på Facebook!
Svar: Ja! "Nej till semlan" hette den! Tänka sig vad tider (och smaker) ändras. Hehe.
Carolina Lidström

Skriv en kommentar