Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Ord från mars 2008

2015-02-18 13:28:31 i Allmänt

Som ni vet vid det här laget har jag en stor kärlek till det skrivna ordet. Så länge jag kan minnas har jag skrivit i någon form. Under högstadiet började jag skriva "dagens", en kort reflektion kring läget i livet just då. Mina kollegieblock var, förutom av lektionsanteckningar, fyllda med korta texter skrivna av en tonårshjärna med för många tankar. Eller så var det alldeles lagom mycket tankar. Precis som det ska vara. Här på jobbet hittade jag ett block från en av mina VFU-perioder under lärarutbildningen och den här texten skrev jag i mars 2008:
Tid är något konkret
Tid är något av en förutbestämd egenhet
Tid är något vi räknar som om vi redan vet
Tid är något påtagligt och ett bevis på censurerad ensamhet
Tid är något man kan snooza för att skapa en tvåsamhet
en tvåsamhet med tiden som en samstämd ensamhet
 
Som ni ser funderade jag mycket över tiden vid den tidpunkten. Oklart varför. 

Skriv en kommentar