Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Lilla trötta måndagsfamiljen

2015-02-23 18:20:37 i Allmänt

Här ligger de två. Lilla trötta måndagsfamiljen. De som jag älskar så mycket. De som gör sådana här snöiga, kalla måndagar förgyllda med ett skimmer. Han som köper god choklad till mig på en måndag (inte Jax) och säger att jag ska ha den i morgon när han är borta. Han som är omtänksamheten personifierad.
I övrigt då? Jorå. Den här måndagen förflöt i långsamt tempo med höjdpunkten fika och prat hos Emma och barnen på eftermiddagen då jag tog en jobbpaus innan klasskonferenserna som startade klockan 16.00.
 

Kommentarer

Skriv en kommentar