Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Kvällsjobb

2015-02-10 18:35:00 i Allmänt

Sitter här och jobbar. Får lektionsbesök i morgon och då vill jag vara lite extra förberedd. 
Viktigt med ljus. Mycket viktigt! 
Jobbarkompisen. Han tillför inte många smarta saker eftersom han inte är så påläst inom pedagogikens värld. 
 

Kommentarer

Therese Bjärstig

2015-02-10 - 20:05:50
Så mysigt med era middagstraditioner! Å även här är det kvällsjobb som gäller, har just skrivit ut en intervju som jag gjort med en fd kollega Leif Jougda :-) Men nu får jag bryta för att trösta Bogge som kommit till insikten att ALLA ska dö, vilket skrämmer honom oerhört. Inte lätt att vara fem år och grubbla på det här med döden...

Skriv en kommentar