Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Kikki 50 år!

2015-02-08 20:20:00 i Allmänt

I helgen har vi firat denna underbara kvinna som fyllt 50 år i veckan.
Men nu ska vi ta allt från början. Jag, Christoffer, mamma och pappa bodde i en gäststuga som Kikki och Thomas granne har. Så här fin utsikt var det!
Mamma gjorde inbakad fläta på mig.
Imra fick stanna kvar i stugan då festen inte var något för vovvar att följa med på.
Vi höll till i Östra Ormsjös hembygdsgård som är så mysig. Här ordnar mamma med det sista fixet.
Brunis-Linda som varit tre veckor i Thailand skötte ljusen.
Och så de här två, Humle och Dumle!
Vinterbleka Carolina och Solbränne-Linda, hehe.
Familefoto. Förlåt, Kikki........ :)
Snart dags?
Och så drog lekarna igång! Evy var en hejare!
Kristian var toastmaster och överraskade alla att sjunga en sång till Kikki. Tårarna var ett faktum.
Presentöppning! Hon fick några reseattiraljer till utlandsresan vi ska på i maj.
En del presenter var svåröppnade och hade ett speciellt innehåll.
Mer lekar!
Fina Linda var lekledare.
Jag och Acke sjöng och spelade. Roligt att ha en musikantkamrat vid festligheter!
Sedan dansade vi en hel massa. Kristian dansade med mamma till sin stora glädje, hehe.
Pappa sa tidigare under dagen: "Jag ska inte ta över under kalaset" men likväl höll han två tal, drog någon anekdot och sjöng en sång, hehe. Det är min pappa det, teaterapan.
Lasse satt på ljugarbänken.
Mer dans.
Jag och Christoffer som två kärleksfulla spöken som går genom gardinen.
Och ungefär här nånstans började festen lida mot sitt slut. Tack till alla för en jätterolig kväll! Och du, Kikki. Du vet vad jag sagt om åldern. Kom ihåg det.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Men hirrejässes vad jag önskar att jag var där! Familjen Berg levererar ju i alla lägen. :) Men ni såg ju ut att ha haft det riktigt skoj.
Svar: Ja, nu måste du se till att komma på någon av festligheterna framöver :)
Carolina Lidström
Svärmor
Tack! alla ni för en helt underbar helg! Jag har dom BÄSTA ungdomarna :) Älskar er! Puss o Kram
Svar: Härligt att du är nöjd över helgen, den blev kanonbra! Och roligt har vi som vanligt! :) Love!
Carolina Lidström
Hahahaha, kan nästan se Göran framför mig när han bestämmer sig för att inte ta över festen. I samma sekund vet han att det inte är sant! Haha!
Svar: Hahahahahahaha! You know my dad :)
Carolina Lidström
Evy
Ooops. Så hamna man på kort igen då. Att du är duktig på att fotografera vet ju alla, men det fälldes en och annan tår när du och Acke spelade och sjöng. Fantastiskt vackert. Sen ska vi ju inte glömma allas vår egen KB. Han bjuder på sig i alla lägen, och Linda kommer att få många uppdrag som lekledare, det klarade hon med glans. En fantastisk kväll att lägga i minnet. / kramis
Svar: Ja, det var en fantastisk fest där alla verkligen bjöd till! Kul! Ser fram emot en massa festligheter i det här roliga gänget! :)
Carolina Lidström

Skriv en kommentar