Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Helgplanerna.

2015-02-20 14:11:00 i Allmänt

Har så himla bra planer för den här helgen känner jag!
I dag efter att vi slutat jobba ska vi åka till Dorotea på parmiddag med Anders och Johanna och Moa och Adrian där vi sover över till i morgon. Killarna ska laga en trerättersmiddag till oss på temat "Skogen och härligheten" (paus för skratt) och jag har inte fått veta något alls om menyn förutom Christoffers önskan om att jag skulle förklara vad ett gelatinblad är...... (paus för fundering om Christoffer sov sig genom hemkunskapen?).
I morgon, lördag, ska jag åka skidor och på kvällen har mamma och pappa (mest pappa för han är vin-experten) bjudit in till vinprovning och då jag hade fyra av fyra möjliga rätt på gissning av viner förra gången har jag denna gång mycket höga krav på mina smaklökars prestationsförmåga. 
På söndagen får vi återigen besök av tiken Iza som ska göra en andra parning med Jax och sedan så har en av byns invånare anordnat ett söndagscafé i byns gamla skola så kom gärna dit och fika mellan 13.00 och 16.00 om ni har möjlighet! På söndagkväll har vi hundträning som vanligt och då kör vi årets första omgång av Klubbkampen, klubbens inofficiella träningstävling. Rolig helg känner jag redan nu! 

Kommentarer

Penélope
Gud va roligt det låter! En riktig toppenhelg! :)
Svar: Ja, är så peppad! :)
Carolina Lidström
Alltså en avstickare från just det här med gelantinblad.
En vän till mig är inte så bra på att baka, men varje gång som vi ska ha någon form av knytkalasmiddag så är hon alltid superpeppad på att vi ska göra efterrätt tillsammans. Till nyår hade hon ett recept hon ville att vi skulle baka och medan hon läste instruktionerna säger hon "Ja, däremot måste vi kolla upp det här med att smälta choklad i vattenbad. Det låter avancerat och jag har ingen aning om vad det kan vara."

Oj vad jag fick hålla igen för att inte börja fnissa. Någonstans tänker jag att man inte får förminska någon annan för att dom inte vet vad gelantinblad eller vattenbad är, men ibland... Ja, en del saker är svårt att förstå hur det har kunnat passera någon.

Hoppas att ni bjuds på en riktig kanonmiddag :) Kram!
Svar: Haha! Ja, du har helt rätt. Bara för att det kan vara självklart för en annan behöver det inte betyda att exakt alla vet vad det är. Jag är ju riktigt kass på allt som har med bilar och motorer att göra för att ta ett exempel. Kram!
Carolina Lidström

Skriv en kommentar